top-image

Október 6-án Budapesten a Somogyiak Baráti Köre szervezésében emlékeztünk meg Fodor András halálának 20. évfordulójáról. A megemlékezés szervezőjének, Németh Juliannának a  köszöntője után Fodor András özvegye  megható szavakkal szólt a jelenlevőkhöz. Majd fia, Fodor János egyetemi adjunktus beszélt a somogyi diák örökségéről, és Horváth Helga, a Fonyódi Múzeum munkatársa mutatta be Fodor András somogyiságát naplóinak tükrében. Kulcsár Valéria és Sallai Éva munkatársak a költőre emlékeztek, Csík Ágnes pedig verseit közvetítette. Nagyon jól sikerült a megemlékezés.

Október 14-én a Balaton part legnagyobb városába látogattunk el Kiss Tünde siófoki öregdiák-társunk meghívására, aki közben fogászati kezelés miatt nem tudott velünk lenni. A társaság több irányból érkezett, így a vasútállomáson találkoztunk, majd Ballér Margit  tanárnő kalauzolásával ismerkedtünk meg a város  főbb nevezetességeivel. A Millennium park Zenepavilonja után  a Könnyek kútjához mentünk, majd egy kávé mellett beszélgettünk, amíg a   Kálmán Imre szülőházában berendezett múzeum kinyitott. Itt sok mindent megtudtunk a zeneszerző életéről, munkásságáról. Megnéztük a bútorait, családi fotóit. Ezután elsétáltunk a kikötőbe, ahol sok hajó pihent. Akik kedvet kaptak a hajókázásra, lemaradtak a csoporttól. Idegenvezetőnk alaposan felkészült, és folyamatosan ontotta a sok érdekes adatot, tudnivalót Siófok történetéről, nevezetességeiről, a város jelenéről, múltjáról. A Balaton partján sétálva gyönyörködtünk a megunhatatlan szépségű tengerünkben,   majd a Jókai park felé vettük az irányt.  Varga Imre  szekéren ülő Krúdy Gyula szobránál készítettünk egy közös fotót. Ezután megnéztük a park virágait, az őszi színekben pompázó hatalmas fákat és a japán kertet. Eléggé elfáradtunk, ezért jól esett egy kis pihenés a Főtéren a hangulatos szökőkútnál Széchenyi István szobránál és hajójánál. Végül a város szívéből kimagasló 45 méter magas   víztoronyba mentünk fel. Megérte a sok lépcső megmászása,  ámulva néztük a körbeforgó, lélegzetállítóan szép panorámát. Még sok látnivaló lett volna, de a  lábak már nem bírták tovább, ezért vonatra, autóba ültünk és fáradtan, de sok  tudással, kellemes élménnyel gazdagodva néztünk vissza erre a szép városra.

Főzés, fürdés, napsütés

Augusztus első szombatján már hetedik nyáron jöttünk össze egy laza, kötetlen találkozásra. Ilyenkor legfőbb ténykedés a főzés, az ehhez való előkészülés, majd az ebédelés és végül az összepakolás. Közben folyik a beszélgetés, viccelődés és a nosztalgiázás. Gyönyörű napsütéses időnk volt, így tudtunk fürödni, napozni. A szomszéd strandon  drukkoltunk  a Lehel kupa résztvevőinek. Fiatal, kedves pártoló tagjainktól vadhúst kaptunk, amiből finom pörköltet főztek nekünk, de volt lecsó és közkívánatra az elmaradhatatlan paprikáskrumpli is elkészült. Az otthonról hozott sütemények, savanyúságok, gyümölcsök, szörpök pompásan kiegészítették az ebédet. Közben komoly dolgokról is szó esett: a gimnáziumnak eszközvásárlásra adományozott 100 ezer Ft elköltése aktuálissá vált.  A meglévő ügyfélkapu mellé cégkapu regisztrációt kell készíteni a civil szervezeteknek, így nekünk is.  Az aktuális feladatokról és pályázatokról általában a Somogy Ifjúságáért Egyesület Hírleveléből értesülünk, az egyesület elnöke Udvaros Renáta mindig készségesen segít a felmerülő kérdésekben.  A találkozót a megújult Kripta Villa megtekintésével, és a tetőn levő kávézó teraszáról látható balatoni panorámában való gyönyörködéssel fejeztük be.                                                               Németh Julianna